ترجمه به زبان انگلیسی ترجمه به زبان عربیترجمه به زبان چینیترجمه به زبان آلمانی ترجمه به زبان یونانی ترجمه به زبان هندیترجمه به زبان ایتالیایی ترجمه به زبان ژاپنی ترجمه به زبان کره‏ای ترجمه به زبان پرتغالیترجمه به زبان روسیترجمه به زبان ترکی
  • تعداد پستها:219
  • تاسيس:12/10/1386
  • آي پي شما: 38.107.179.210
  • کاربران جاري: 27 نفر
  • بازديد هاي امروز: 10003
  • بازديد هاي ديروز: 78805
  • مجموع بازديد ها: 72653120

جديد ترين مطالب سايت

مجموعه خارق العاده مستند حياط وحش در 12 دي وي دي و با كيفيت بسيار بالا
خرما در پيشگيري از پوسيدگي دندان‌ها موثر است


خرما-در-پيشگيري-از-پوسيدگي-دندان‌ها-موثر-است.jpgنتايج يك تحقيق در دانشگاه علوم پزشكي ياسوج نشان داد: مصرف خرما به عنوان يک ماده غذايي به دليل اثرات بازدارنده در رشد باكتري عامل پوسيدگي دندان در پيشگيري از بروز اين عارضه موثر است.
اين تحقيق با هدف تعيين تأثير عصاره خرما بر رشد استرپتوکوک ميوتانس عامل اصلي پوسيدگي دندان توسط دکتر اشرف سيدي، متخصص پروتزهاي دنداني و استاديار دانشگاه علوم پزشکي ياسوج و جمعي از همکارانش انجام شده است.
پوسيدگي دندان شايع‌ترين عفونت باکتريايي در انسان است که اصلي‌ترين عامل شروع کننده آن استرپتوکوک ميوتانس مي‌باشد.
نتايج تحقيقات قبلي نشان داده است که بعضي از مواد غذايي مي‌توانند با جلوگيري از رشد استرپتوکوک ميوتانس مانع از ايجاد از پوسيدگي دندان شوند.
اين مطالعه به صورت يک تحقيق تجربي در دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي ياسوج با همکاري بخش ميکروبيولوژي دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي شيراز انجام شد.
در اين مطالعه اثر خرما بر رشد استرپتوکوک ميوتانس در محيط آزمايشگاهي مورد بررسي قرار گرفت براي انجام اين پژوهش پس از کشت استرپتوکوک ميوتانس، محيط‌هاي کشت حاوي خرما با استفاده از ميوه، شيره و عصاره خرما با غلظت‌هاي مختلف تهيه و ميکروارگانيسم استرپتوکوک ميوتانس در اين محط‌ها کشت داده شد.
يافته ها حاکي از آن است که پس از 24 ساعت استرپتوکوک ميوتانس در محيط‌هاي با غلظت کم خرما رشد اندکي داشت، ولي با افزايش غلظت خرما ميکروارگانيسم‌ها قادر به رشد در محيط کشت نبودند.
نتايج نشان مي دهد با توجه به نقش بازدارندگي خرما از رشد استرپتوکوک ميوتانس مي‌توان خرما را به عنوان يک ماده غذايي پيشگيري کننده از ايجاد پوسيدگي معرفي کرد.
منبع

تاريخ:دوشنبه، 18 آبانماه 1388 |

-->
فواید فلفل قرمز برای سلامتی


DSC_5113.jpg


این روزها با تغییر روند آداب غذایی و محبوبیت غذاهای اسپایسی درمیان عموم مردم، مصرف فلفل قرمز نیز رشد چشمگیری پیدا کرده است. به دلیل افزایش وزن و چاقی بسیاری از شرکت های تولید کننده ی مواد غذایی چربی را از محصولات خود حذف کرده اند. زمانیکه چربی از غذایی حذف می شود، مزه و بوی آن از بین می رود و فلفل جایگزین مناسبی برای بازگرداندن طعم و عطر طبیعی به خوارک ها محسوب می شود. هر چقدر مردم بیشتر غذاهای تند مصرف کنند، حرارت و گرمای بیشتری نیز در وجود خود احساس خواهند کرد. دیده شده که وقتی سن افراد بالا می رود، فلفل بیشتری به غذاهای خود اضافه می کنند. از نظر فیزیولوژیک با افزایش سن حس چشایی تحلیل می رود و باید نسبت به دوران جوانی چاشنی بیشتری مصرف کرد تا همان طعم قبلی احساس شود.

تاريخ:شنبه، 13 تیرماه 1388 |

فندق


فندق درختچه اي است به ارتفاع تقرباً ۲ متر كه برگ هاي آن پهن و نوك تيز است. فندق داراي پوششي سبز رنگ بوده كه پس از خشك شدن تدريجاً از آن جدا مي گردد.

مغز فندق در حدود ۶۰ درصد روغن دارد كه به رنگ رزد روشن بوده و داراي طعم ملايم و بوي مطبوعي مي باشد.
از روغن فندق در تغذيه، عطر سازي و نقاشي استفاده مي شود. مغز فندق مقدار زيادي فسفر دارد.

فندق داراي خواص زيادي است و داراي پروتئين، مواد چرب، كلسيم، فسفر و پتاسيم مي باشد. فندق گرم و خشك است و براي بيماري قند مفيد است.

اين دانه روغني براي تقويت بدن، روده و معده، سرفه، درد سينه و كبد مفيد است. سموم را از بدن خارج كرده و براي ريزش مو و سوزش مجاري ادرار مفيد مي باشد ولي فشار خون را بالا مي برد.

اگر شما فعاليت فكري زيادي داريد بهتر است فندق بخوريد چون به دليل فسفر زياد مغز شما را تقويت مي كند.

ولي به خاطر داشته باشيد افراط در خوردن اين دانه روغني باعث نفخ و گاز شكم و استفراغ مي شود. اگر سرد مزاج هستيد بهتر است فندق را با آب و عسل بخوريد و اگر گرم مزاجيد با سكنجبين ميل كنيد.

تاريخ:جمعه، 1 خردادماه 1388 |

بادام مانع از افزايش كلسترول خون می شود


badam-sooran.jpg
بررسي‌ها نشان داده مصرف بادام مانع از افزايش وزن كاذب و بالا رفتن كلسترول در بدن شده و از بسياري بيماري‌ها نيز جلوگيري مي‌كند.
به گزارش خبرنگار سایت آموزش سوران (دانشنامه سوران) ، محققان معتقدند مصرف بادام به قدري در كاهش كلسترول مفيد است كه استفاده از آن مي‌تواند موجب كاهش كلسترول شده و عوارض منفي تركيبات داروهاي استاتين را نيز نداشته باشد.
از سوي ديگر مصرف بادام به پيشگيري از ديابت ،‌ بيماري‌هاي قلبي و عروقي ،‌ سرطان و چاقي نيز كمك مي‌كند.

تحقيقات نشان داده استفاده از غذاهاي كم‌چرب به همراه مصرف بادام مي‌تواند بين ۲۸ تا ۳۰ درصد از افزايش كلسترول بد جلوگيري كند. از آنجا كه افزايش كلسترول نيز به ايجاد لخته و گرفتگي عروق كمك مي‌كند كنترل آن از بروز بيماري‌هاي قلبي و سكته جلوگيري مي‌كند.

تركيبات حاوي ويتامين اي ،‌ منيزيم ، پتاسيم و آنتي‌اكسيدان موجود در بادام به كنترل طبيعي متابوليسم بدن و پيشگيري از ديابت كمك مي‌كند.

تاريخ:پنجشنبه، 17 اردیبهشتماه 1388 |